Monday, January 27, 2014

Banking Servis CIMB Tergendala pada 31 Jan - 3 Feb 2014

Assalamualaikum..

Aku dapat makluman ini bila nak guna CIMB Clicks.. just nak kongsi info kut² ada yang tak perasan akan notis ini.. Katanya semua rangkaian ATM akan tergendala termasuk Online services.. Memandangkan 31 Januari nie cuti raya Cina..mungkin ada yang nak gi bercuti, jadi uols kuarkan duit yang secukupnyaa yer..jangan nanti tak cukup duit plak.. yer..



Dear valued customers,

CIMB Bank will be upgrading its system from:

11.45PM
Friday, 31 January 2014
to6.00AM
Monday, 3 February 2014

During this time, the following services will be temporarily unavailable:
1- CIMB Bank / CIMB Islamic Branches and Service Centers
2- Self-Service Terminals
  • Automated Teller Machines (ATMs and MEPS)
  • Cash Deposit Machines (CDM)
  • Cheque Deposit Machines (CQM)
  • Foreign Currency Dispenser (FCD)
3- All Debit Card Transactions
4- Online Banking
   (CIMB Clicks, BizChannel@CIMB, Gateway@CIMB, Host-to-host Connectivity, OctoPay)
5- Mobile Banking (MyMobile, Clicks Apps, Mobile Banking Java)
6- Self-service Phone Banking

All services will resume after 6.00AM on Monday, 3 February 2014.
IMPORTANT: Delay in Scheduled Transactions Processing
  • If you have scheduled transaction for fund transfer, instant transfer (IBFT), bill payment, CIMB credit card and loan payments setup during the downtime, please take note that your transaction will only be processed latest by 3 February 2014.
  • Please make the necessary modification to your scheduled transaction dates if you need the payments / transfers to be processed earlier.
The upgrade will result in the following changes, which will take effect after 
6.00am, Monday, 3 February 2014
:


Please click the buttons below to find out more.
New 10-digit
account numbers
New payment method for your CIMB hire purchase payments
Change in viewing of 'Transaction History'


For further information, please contact our customer care hotline at 1 300 880 900 (within Malaysia),+603 2295 6100 (from overseas) or email us at callcentre@cimb.com
Thank you for banking with us and we look forward to your continued support.

The Management
CIMB Bank Berhad & CIMB Islamic Berhad

Friday, January 24, 2014

Hadir Kenduri Kahwin Di Ipoh

Assalamualaikum..

Hari Ahad sebelum balik ke KL weols ke rumah sepupu hubby aku di Ipoh.  Weols sampai awal tapi tersesat laa plak sampai kena panggil tuan rumah untuk tunjukkan jalan.  Meriah sungguh kendurinya sebab majlis kedua pengantin dibuat serentak.  

Punya la ramai orang sampai ada yang beratur nak ambil makanan.  Tu ler nasib baik weols awal dapat laa jugak makan dengan selesanya.. Lepas dari kenduri weols ke rumah seorang lagi sepupu hubby kat Meru, Ipoh plak.. borak dan sempat laa solat kat situ.  Dari situ plak ke rumah mak sedara hubby rumah Wan Chu kat Kg Tersusun plak.  Pas tuh bertolak balik KL dan sampai rumah lepas hantar Kak Yang dan Kak Nyah dalam pukul 10.30 malam.

Hadir di majlis perkahwinan Razmi & Huda


 Menjamu selera.. sedap jugak..


Lauk pauk yang diambil..


 Ketibaan kedua mempelai.. Yang lelaki anak sepupu hubby..

 Thumbs up.. yer bang..hehehe


 Kedua mempelai sedang bersanding.. Moga berkekalan hingga ke akhir hayat.. 


 Sweet je kedua mempelai..


Hubby bergambar dengan Abg Ijai dan Pak Ucu


 Dewan Serbaguna Tawas Tambahan Ipoh Perak
Aku dan Kak Yang

 Tengok ramainya yang datang..


Singgah di rumah Abg Mail di Meru, Ipoh..


Wednesday, January 22, 2014

Kisah Hujung Minggu Yang Lalu

Assalamualaikum..

Hari Sabtu lepas aku balik kampung dengan Kak Yang dan Kak Nyah.  Bertolak dalam pukul 8.30 pagi dan sampai di kampung dalam pukul 12 tengahari.  Singgah di rumah Kak Faridah dan weols makan tengahari di sana. dulu.  Jumpa dengan Kak Lah dengan anak dan menantu juga.  Sedap betul makan tenghari weols hari ni.. 

Ada Siakap 3 Rasa, Tempoyak Ikan Baung, Tempoyak Sambal, Sayur Campur dan ulam-ulaman..  Petang tuh weols ke rumah Apak dan Kak Idah sekeluarga datang sana plak.  Petang tu jugak Abg Hadi bakarkan Sate yang telah dibuat oleh Kak Lah.  Kak Lah nie jual satey kat umah dia kat Jelai sana tuh..  Seronok tengok Apak sebab dia memang peminat Satey..berselera dia makan. 


 Sampai je umah Kak Idah turun plak ke dapor masak untuk makan tengahari..


 Meriah umah Kak Idah dan Abang Hadi.. ramai yang ada..


 Tu dia hidangan tengahari weols..


Zoom  makanan.. sedap banget..


Abg Hadi dok siapkan bara untuk bakar satey..




Kipas² satey tuh.. bang.. Caya laa bang.. 


Siap Kak Idah gorengkan udang besar dan satey yang telah masak..


Hubby ngan Apaknya..

Tu dia satey.. sedap banget.. satey yang dibuat oleh Kak Lah..


Monday, January 20, 2014

Apa Yang Aku Makan..

Assalamualaikum..

Jom layan apa yang aku makan.. mood nak update citer panjang²
tak mari lagi.... Tajuk pun hentam aje laa yer.. heheh janji ada..

Hmm.. dah lama tak makan..  iye laa selalu bila nak 
Raya Cina je ada.. so apa lagi.. beli laa..

Nyum² sedapnyaa aku order Double Prosperity.. daging punya.. 
sekali ngan air frizzynya..


Dah lama nak makan gulai udang.. hari cuti Jumaat lepas cari gak laa
udang.. yang sedang² gitu buat gulai lemak wat pedas2 sikit..
memang terangkat laa.. 


Ini mee kari zul.. di R & R Ulu Bernam..
biasa laa bila on way balik KL dari kampung akan singgah sini..
citer balik kampung nanti aku update kemudian yer.. hehehe


Thursday, January 16, 2014

Cerpen Pilihan ~ Hak Milik Ezriq Aryan

Assalamualaikum..

Pada peminat cerpen meh sini layan 
cerpen pilihan aku... kut yang boring² jom laa baca yer..
Hasil karya dari Hana Efriena





Jom Amalkan Doa Murah Rezeki..

Assalamualaikum..



Kredit ~ FB

Wednesday, January 15, 2014

Aku Jumpa Abah

Assalamualaikum..

Ahad, 12 Januari 2014

Hari Ahad tuh Abah call katanya dia ada kat Seremban umah Ija.. Katanya nak ke Semenyih nak jemput Siti Hajar plak.  Hajatnya nak jumpa dengan aku laa.  Aku memang jarang sangat jumpa Abah sebab mak dan abah dah lama berpisah.  Dah dia berada di Semenyih ajak laa jumpa aku.  

Nasib baik laa hubby aku dah balik dari kursus hari tuh.. dapat laa weols jumpa dia.  Abah pun kesihatannya tak berapa baik tapi masih kuat lagi semangat dia nak memandu.  Aku cuma dapat berdoa semoga Abah sentiasa berada dalam keadaan sihat walafiat.. Insyallah..

Sempat bergambar dengan Abah den...


Monday, January 13, 2014

Novel ~ Ku Pilih Hati Mu

Assalamualaikum..



Cerita yang menarik dan konflik tak de laa banyak sangat.. 

Kredit ~ Aku beri 4.8/5 bintang

Sinopsis ~

Daripada pertemuan pertama, kedua dan ketiga yang tidak disangka-sangka itu... langsung tak ada manisnya. Intan Nurain memang dah pangkah lelaki ini sejak mula-mula bertemu dulu.  Tetapi, takdir telah membawa dia begitu dekat dengan lelaki itu.  Rupa-rupanya Imran Hadi adalah pemilik sebenar rusuk kiri ini!


Kalau bukan sebab agenda tersembunyi Imran, pasti dia takkan menyesal berkahwin dengan lelaki itu.  Nak terus menyesal pun dah tak ada guna. Benda dah jadi. Lagipun mereka berdua berkahwin sebab masing-masing ada motif dan agenda yang tersendiri. Daripada terus nak marah-marah dan saling menyalahkan, lebih baik berdamai. Baru aman dunia dan selesai masalah!



Oppsss!!! Rupa-rupanya masalah tak pernah selesai. Memang masalah la, kan bila hati Imran dah jatuh pada Intan. Lagi parah bila Intan lebih menunjukkan minat kepada Amir Haikal, si adik yang lebih kacak dan lebih pandai menarik perhatian para wanita di luar sana. Imran rasa hatinya bagai ditoreh-toreh dengan pisau Rambo, kemudian disalai di atas bara api dan kemudian dicurah dengan kuah gulai lemak cili padi.



Itu belum masuk lagi cerita Lydia Natasya yang tak habis-habis mengacau rumah tangga orang dan kemunculan semula cinta-hati-tak-jadi Intan. Datin Yuhanis tu pulak siapa dan masih ada lagikah bahagia untuk mereka?



“Kupilih hatimu agar dekat dengan hatiku….



Friday, January 10, 2014

Jom Kita Amalkan..

Assalamualaikum..

Jom kita amalkan zikir cara Rasullullah S.A.W


Kredit pic ~ FB

Wednesday, January 08, 2014

Wordless Wednesday

Assalamualaikum..

Sesiapa yang cari tempat penginapan di Muar.. Hotel ini pun cantik jugak.. baru
aje beroperasi dalam 6 bulan... INN HOME HOTEL



 1 katil king dan 1 single bed.. RM167 weekend charge..







River view.. waktu matahari nak terbit..


Tuesday, January 07, 2014

Novel ~ Mampu Mencintaimu

Assalamualaikum..





Novel ini mengisah kahwin paksa laa. Sarah Humaira dipaksa berkahwin dengan pilihan keluarga kerana disebabkan wasiat keluarga. Abang² Sarah Humaira pun semuanya kawin dengan pilihan keluarga.  Untuk mengelakkan dari di kahwin paksa, dia selalu aje buat² bz dengan study tapi nak buat cam na kan dah sampai masa kena gak kawin.  


Sarah Humaira tidak mahu ambil tahu langsung siapa bakal suami dia. Sampai nama bakal suaminya pun dia tak nak tahu. Lepas akad nikah baru laa dia tahu yang suaminya tuh adalah lelaki yang paling dia benci sebab selalu sangat menyakat dan mengusiknya. Dah laa jongang plak tuh. Si suami ini sebenarnya terlalu sayang dan cintakan Sarah Humaira nie hingga sanggup menerima syarat dengan membenarkan Sarah pergi melanjutkan pelajarannya ke US dan selama 5 tahun tidak bertanya khabar dan berita. Sarah menipu keluarganya dengan mengatakan mengikut suaminya yang mendapat tawaran kerja ke UK. 


Si suami ini telah mengambil inisatif untuk mengubah diri dan penampilan dan apabila kembali ke tanah air telah menjadi seorang yang tampan, kacak dan tidak jonggang lagi. Tanpa di duga, Sarah telah mendapat kerja di tempat kerja suaminya tanpa mengetahui yang ketuanya itu adalah suaminya. Iye laa tak pernah ambik tahu kan siapa suaminya sebelum ini. Sarah pun sejak balik, telah mula sedar akan kesalahan terhadap suaminya dan berhasrat untuk menjejaki suaminya..

Kalau nak tau kisah selanjutnyaa sila laa dapatkan dipasaran yer..

Kredit ~ Aku beri 4.9/5 bintang

Sinopsis ~

Kerana sebuah janji, Sarah Humaira terpenjara di luar sangkar angan-angannya. Angan-angannya untuk mengejar cita-cita dalam bidang binaan bangunan. Tidak terduga, dia disuruh berkahwin pada saat dia mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara. Semuanya hanya kerana janji itu, yang membuatkan ibu dan ayahnya memaksanya berkahwin dengan lelaki yang langsung tidak dia kenali.

Selepas selamat diijab kabul, Sarah Humaira lari dari kehidupan perkahwinannya kerana perasaan bencinya pada lelaki yang sudah bergelar suaminya itu. Perasaan benci yang sudah lama terpupuk sejak sebelum mereka bernikah.

RAK BUKU KEGEMARAN

Rinna's favorites book montage

Lamaran Untuk Teman Hati
Cuma Dia Kekasihku
Sayang Awak Cinta Awak
Kalau Sudah Berkenan
Bisikkan Namaku
Yang Dia Pilih
Manisnya cinta
Cik Cinderella Dan Encik Tengku
Hanya Dia...Cinta
Hopeless Romantik
Pergi Tanpa Alasan
Dia… Random Guy
I'm Mrs. Kertu
Suamiku Mr. Blind
Adam & Hawa
Biografi Agung Rasulullah
Love You Mr. Arrogant
Cik Bunga Dan Encik Sombong
Projek Memikat Suami
Pabila Cinta Memanggilku


Rinna Manja's favorite books »

BLOG ARKIB

LABELS

TARIKH YANG PENTING

  • 8 April - Blog Anniversary
  • 25 Mei - Hari Jadi Ku
  • 2 Ogos - Hari Jadi Indok (Makcik)
  • 2 Julai - Hari Jadi Anakku
  • 18 Feb - Hari Jadi Hubbyku
  • 10 April - Hari Jadi Ibuku
  • 1 Jun - Ulangtahun Perkahwinan

HUBBY & ME

AKU DAN OFISMATE
Related Posts with Thumbnails KELUARGA KU

AWARD INI UNTUK PENGUNJUNG BLOG AKU

Kawan² dan 'Silent Reader'.. Sila Laa Ambil Award Ini Yer.. TQ.. Muaahss